Sales
Krijtlijnen voor targeting
Niets is moeilijker dan keuzes maken. Of toch: u verzoenen met keuzes die u opgelegd worden. Vraag het maar aan doorgewinterde reps die plots een ‘te bezoeken’-lijst strikt moeten volgen. Daarom scheert u niet elke rep over dezelfde kam. Maar geeft u richtlijnen aan wie niet zonder kan. En laat u de anderen vrij binnen de krijtlijnen die u uittekent – met Reflexy.LOC-vergadering vraagt om teamwerk
LOC-groepen overschrijden de sectoren van de reps. Die moeten dus samenwerken wanneer ze een LOC-vergadering ondersteunen. Want de LOC nodigt uit, maar het farmabedrijf organiseert. Dan komt de kat op de koord: want welke arts zit in welke LOC-groep? En hoe communiceren de betrokken reps?Reflexy brengt in kaart welke gegevens beschikbaar zijn in de databases, en in welke vorm. Zo kan het best zijn dat er twee worden gecombineerd, opdat de juiste informatie bij de juiste rep terechtkomt. Oók voor de follow-upbezoeken.
Stalen: een doekje voor het bloeden?
Er bestaat geen duidelijke correlatie tussen de verkoopscijfers van een rep en het aantal stalen dat hij uitdeelt. Waarom is hij er dan zo kwistig mee? Om zichzelf goed te voelen: de arts gaf hem tijd – hij geeft de arts een staal. Of om hem niet op de man af te moeten vragen of hij zijn voorschriftgedrag zal veranderen.Om die diepgewortelde gewoonte te wijzigen, is change management nodig. Een mentaliteitsverandering, gebaseerd op feiten: grafieken die staalverbruik aan verkoop koppelen. En een intensieve training om de zelfzekerheid op te krikken. Zodat de rep zijn budget voor stalen die tóch vervallen in de stalenkast, kan gebruiken voor bijvoorbeeld extra meetings. Pak nú de koe bij de horens samen met Reflexy, dat boogt op tientallen jaren intensieve begeleiding van farmareps.