Marketing

Mailings: verafgood of verguisd

Mailings kunnen uiterst doeltreffend zijn, als ze de juiste boodschap bij de juiste doelgroep brengen. En interactief zijn. Toch loopt het te vaak met een sisser af. Omdat de verzending van de mailing wel degelijk gepland werd, maar de handling van de antwoordkaartjes vergeten werd. Of de rapportering aan de reps: “Welke arts reageerde? Wat wordt er van de rep verwacht als follow-up?” Daarom zien reps een mailing vaak als een bedreiging. Omdat het proces niet ‘customer centric’ is – proactiviteit bij de start mist. En dáártegen weet Reflexy probate middelen!

Productlancering komt in gevaar

Marketing lanceert een nieuw product, waarvoor de reps ook niet-artsen moeten bezoeken. Maar wie zijn zij? Vaak psychologen, zo bevestigen Medical en Sales. Maar die botsen op de BT-muur: “Psychologen kunnen op geen enkele wijze in ons systeem ingevoerd worden.” De deadline voor lancering nadert en de gemoederen verhitten. De marketingmanager ziet zijn perfect georchestreerde campagne al als een kaartenhuisje in elkaar stuiken. Gelukkig is er een elegante oplossing – en Reflexy kent ze.

Stalen happen uw budget weg

Er bestaat vaak geen correlatie tussen individuele verkoopcijfers en het aantal uitgedeelde stalen. Daarom ergert u zich misschien blauw aan de enorme hap die zij uit uw A&P-budget nemen. Wie kan de reps ervan overtuigen dat dat geld béter kan gebruikt worden – door Sales, door Marketing, of door die twee samen?
Reflexy uiteraard. Dat schotelt de reps facts en figures voor. Tekent het change management uit om af te geraken van die diepgewortelde gewoonte. En voert het programma ook uit door een intensieve training en begeleiding van de reps.